- халык авыз иҗаты һәм матур әдәбиятның уртак сыйфатларын һәм үзенчәлекләрен беләбез;
- гаделлек, дөреслек, яхшылык, мәрхәмәтлелек һәм аларның киресе булган сыйфатларны әсәрдә таныйбыз, бәяли беләбез;
- "уку", "хезмәт" төшенчәләрен үз күнекмәләребез, тәҗрибәбез мисалында аңлата алабыз;
- тезмә һәм чәчмә әсәрләр, пьесаларның язылу рәвешен күреп аера, аңлата беләбез;
- "образ-сурәт" төшенчәсен беләбез; әсәрләрдәге төрле образларны табып аңалата алабыз;
- шигырьне (тезмә сөйләмнең) юллар озынлыгы, рифмалары, ритм (уку тизлегенең) төрлелегенә игътибарлы булып, сәнгатьле интонация белән укый беләбез;
- хикәяләүче образын, "мин" дип сөйләүчене таный, аера беләбез;
- әдәби чаралар - кабатлау, чагыштыру, арттыру-көчәйтүләрне таный, матурлык икәнен аңлата беләбез;
- каршылыкларны ничек җиңәргә кирәклеген әсәрпдә күрсәтеп, үз нәтиҗәләребезне, мөстәкыйль фикерләребезне әйтә беләбез;
- әсәрдә көлке тудыру сәбәпләрен әйтә алабыз, юморны аңлый беләбез;
- әсәрләрдә төп фикернең турыдан-туры әйтелмәвенә, образларга "яшерелгән"легенә игътибар итеп нәтиҗәләр ясый алабыз.
- халык авыз иҗатының җыр жанрын өйрәндек; аларны таный һәм аңлата беләбез; җырларның башкаручы һәм тыңлаучы күңеле, хәле-халәте белән бәйле булуын ачыкладык;
- Тукай һәм аның замандашларының иҗатын өйрәнүне дәвам иттек, алар яшәгән чорны катлаулы кичерешләре белән тулырак күзаллый алабыз;
- әдәбятны, сәнгатьнең бер төре буларак, билгеле бер тәртиптә: төр һәм жанрларына игътибар итеп, конкрет әсәрләр мисалында, үзара чагыштырып өйрәндек;
- яңа язучылар белән таныштык, әсәрләрендә нәрсә турында сүз барганлыгын, нинди мәгънә-фикер күздә тотылганлыгын аңларга, нәтиҗә ясарга өйрәндек;
- әсәр геройларын үзебез белән чагыштырып, үрнәк алырга, ничек яшәү дөрес дип уйланырга күнектек.
- халык авыз иҗатының алда үтелгән жанрларын истә тотып, өйрәнгән җырларның үзенчәлекләрен аңлата һәм аларны урынлы куллана беләбез;
- Г.Тукайның замандашларын, аларның әсәрләрен хәтердә тотабыз, шул чорны күзаллыйбыз;
чәчмә һәм шигъри әсәрләрнең үзенчәлекләрен күрсәтә, аңлата беләбез;
- әдәби жанрлардан хикәя, повесть, роман, баллада, поэма жанрларының төп билге-сыйфатларын аңлатып бирә алабыз;
- "лирика", "фаҗига" төшенчәләренең нинди хис-кичерешләр белән бәйле икәнлеген таный беләбез;
- һәр әсәрдә чагылган, тасвирланган хисне һәм төп фикерне (автор ниятен, үз карашыбызны) дәлилләп аңлата алабыз;
- әдәби әсәр героен, аның эш-гамәлләрен, кешеләргә мөнәсәбәтен анализлап нәтиҗә ясый алабыз, үзебездәге сыйфатларны күрә һәм бәяли беләбез.
ФИКЕР АЛЫШУ
Аралашуның нәтиҗәлерәк булуын теләсәгез, әлеге формага электрон адресыгызны да языгыз. Ул биредә күрсәтелмәячәк.2013-03-17 23:54:59 Роза: Бик зур рәхмәт Сезгә.
2013-03-05 19:05:59 алина:): ошады сссуупеееееерррррррррр:
2013-03-02 18:30:01 миля: бик шэп укыдым.
2013-02-09 22:26:50 Әлфия: кирәкле материалларны урнаштырасз. Бик яхшы! Рәхмәт!
2013-01-28 20:48:07 алмаз: бу сайт мина бик ошады.
2012-10-18 20:26:53 Филүзә - Башкортстан: Бик шәп!
2012-03-25 22:01:12 гӨЛКӘЙ: 6 СЫЙНЫФКА ДӘРЕС ПЛАННАРЫ ҖИБӘРЕГЕЗ ӘЛЕ.
2012-03-22 21:13:02 Гөлкәй: Гөлназ Ләбибә,Мөхәммәт,Фәнисләрнең дәресдәрен җибәрегез әле.
Булган яхшырак материалларымның барысы да сайтта.
2011-12-25 03:15:44 Лэйлэ: тулысынча ничек карап була теманы?
Соравыгызны аңлап бетермәдем, Ләйлә.
2011-11-23 20:05:17 рания: бик яхшы
2011-10-25 19:03:01 Алмаз: кыскача характиристика.
© Җәлилова Гөлназ Илсур кызы, 2008-2012. |